Informacje dla autorów

Informacje dla autorów

  • Zamieszczamy materiały uprzednio niepublikowane. Teksty złożone w redakcji MKS nie mogą być przekazane innym redakcjom celem opublikowania.
  • Nadsyłane artykuły oceniane są przez recenzentów spoza redakcji.
  • Przyjęcie tekstu do publikacji wymaga przeniesienia przez autora na Wydawcę praw do eksploatacji artykułu (formularz oświadczenia jest dostępny na stronie internetowej Wydawnictwa Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi pod adresem: www.wydawnictwo.ahe.lodz.pl w zakładce: „Informacje dla autorów”).
  • Redakcja zastrzega sobie prawo wyboru tekstów do publikacji. Tekstów niezamówionych redakcja nie odsyła.
  • Wraz z tekstem artykułu prosimy o przesłanie następujących informacji: imię i nazwisko autora, stopień lub tytuł naukowy, afiliacja (katedra, instytut, uczelnia), adres do korespondencji, telefon, adres e-mail. 

Zasady recenzowania tekstów

  • Nadsyłane teksty powinny być zredagowane według tzw. systemu harwardzkiego: numerowane przypisy na dole strony, odsyłacze do pozycji bibliograficznych w tekście, bibliografia na końcu tekstu (poniżej zamieszczamy przykład).
  • Materiały wysyłane na adres redakcji nie powinny przekraczać objętości jednego arkusza wydawniczego (40 tys. znaków ze spacjami), a pozostałych tekstów – 6 stron znormalizowanego maszynopisu (10800 znaków). Tekst artykułu powinien być znormalizowany w formacie A4 (30 wierszy na stronie, 60 znaków w wierszu) – marginesy 2,5 cm; interlinie 1,5 wiersza; czcionka szeryfowa np. Times New Roman 12p., przypisy czcionką Times New Roman 10p.; interlinie pojedyncze; tekst wyjustowany.
  • Do każdego nadesłanego tekstu należy dołączyć 5-6 słów kluczowych charakteryzujących jego treść oraz bibliografię, sporządzoną w układzie alfabetycznym, tłumaczenie tytułu na język angielski, streszczenie w języku polskim i angielskim, słowa kluczowe w j. angielskim oraz krótki biogram autora tekstu.
  • Bibliografia powinna zawierać prace, na które autor powołuje się w artykule.
  • Nadesłane teksty powinny być formacie doc lub rtf.
  • Teksty w formie elektronicznej należy przesyłać drogą mailową, na adres redakcji mks_redakcja@ahe.lodz.pl

Artykuły gromadzone do numeru wydawanych od 2012 roku podlegają następującym zasadom recenzyjnym:

  • Do oceny powołanych zostaje dwóch niezależnych recenzentów zewnętrznych.
  • Teksty powstałe w języku obcym recenzowane są przez jednego recenzenta zagranicznego, którego narodowość jest inna niż autora tekstu.
  • Autor i recenzenci nie znają swoich tożsamości (tzw. podwójnie ślepa recenzja).
  • Recenzje mają charakter pisemny i będą kończyły się jednoznaczną opinią, czy można dopuścić artykuł do druku.
  • Zasady kwalifikowania lub odrzucenia publikacji wraz z arkuszem recenzenckim są podane do publicznej wiadomości na stronie internetowej.
  • Nazwiska recenzentów nie są ujawniane; raz do roku czasopismo podaje do publicznej wiadomości nazwiska recenzentów współpracujących.
  • Wzór arkusza recenzenckiego dostępny jest na stronie internetowej. 

Odsyłacz (wzór)

Bibliografia (wzór):

Bauman Z. (1993), Ponowoczesne wzory osobowe, „Studia Socjologiczne”, nr 2.
Berger P.L. (1997), Zaproszenie do socjologii, PWN, Warszawa.
Wojtak M. (2004), Gatunki prasowe, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.
Koźniewski K. (1999), Okno od słonecznej strony, [w:] tenże, Historia co tydzień. Szkice o tygodnikach społeczno- kulturalnych 1950-1990, Czytelnik, Warszawa.
Kochan M. (2003), Tekst i obraz w reklamie prasowej, [w:] Język perswazji publicznej, red. K. Mosiołek-Kłosińska, T. Zgółka, Wydawnictwo Poznańskie, Poznań.
Murawko-Wiśniewska K. Strach ma wielkie oczy, kły i pazury,
http://www.esensja.pl/ksiazka/recenzje/tekst.html?id=2582, [dostęp: 23.09.2005].
„Tu Polskie Radio…”. Wydarzenia z lat 1924-2004 w materiałach, relacjach i komunikatach radiowych, (2005), Polskie Radio SA [CD-ROM].